Capture every moment

It's a girl 🎀

Kategori:

3 graviditetstest och 2 ultraljud, sen gick graviditeten inte att förneka lÀngre och det var först dÄ som glÀdjen verkligen smög sig pÄ.

Jag har under mÄnga Är sagt att jag inte vill vÀnta för lÀnge med att skaffa barn och med allt för lÀnge menar jag inga barn efter 30. Jag hade byggt upp ett senario i mitt huvud dÀr allt skulle vara vÀl planerat och hur jag skulle hoppa av glÀdje dagen det visade sig att jag var gravid men sÄ blev det inte riktigt och jag skÀms över att det tog sÄ lÄng tid för mig att kunna glÀdjas Ät det lilla mirakel som sparkar för fullt i min mage.

Sambon, han hoppade av glÀdje frÄn första sekund men det gjorde inte jag. IstÀllet tÀnkte jag pÄ mitt nya jobb, pÄ hur fel jag tyckte det var att bli gravid nÀr man jobbat sÄ kort tid (5-6 mÄnader) och att man som gravid kanske inte ens klarar av att jobba.

Kommande veckorna var jag en ganska dÄlig flickvÀn till vÀrldens bÀsta och mest stöttande pojkvÀn, sambo och blivande pappa.

Han glÀdjes Ät att vi faktiskt kunde bli gravida och en dag bli förÀldrar oavsett hur denna graviditet skulle fortsÀtta och mitt i hans stora glÀdje fanns mitt tvivel, min oro och alla mina funderingar.

Veckorna gick, jag jobbade pÄ mer Àn innan och la studierna helt Ät sidan. 2 jobb och nÄgra tunga kurser blev helt enkelt för mycket nÀr man hade det tungt bÄde fysiskt och psykist.

Sambon som alltid sagt att han vill ha ett fÀrdigt hus nÀr vi bestÀmmer oss för att utöka familjen stöttade helt och hÄllet mitt val om att bo kvar i lÀgenheten (Àven fast vi sedan bestÀmde oss för villa). Lika sÄ stöttade han mitt val att köpa en outbildad unghÀst mitt i graviditeten (detta var en utav mina sÀmre graviditetsimpulser).

Han stöttade allt precis som han alltid gjort men pÄ nÄgot sÀtt var det nu lite extra och han lÀt mig fÄ göra precis som jag ville, pÄ mitt sÀtt. Han lÀt mig fÄ kÀnna efter i min egen takt helt enkelt.

Under tiden som veckorna gick hann jag ta bÄde ett och tvÄ graviditetstest, trÀffa barnmorskan, gÄ pÄ första ultraljudet för KUB-testet i vecka 12 och klÀ mig i för stora klÀder för att dölja magen som alltmer börjat puta ut frÄn min dÄ rÀtt sÄ smala kropp.

Veckorna fortsatte gÄ och fram till vecka 19 förnekade jag ofta graviditeten för mig sjÀlv och jag ville sÀllan prata om den med nÄgon annan Àn sambon och hans familj. Min familj hade jag Ànnu inte berÀttar det för och mina vÀnner visste heller inget men sen kom rutinultraljudet i vad som jag misstÀnkte vara graviditetsvecka 17 eller 18 men som visade sig vara vecka 19 vilket medförde en berÀknad födelse i september istÀllet för oktober, yeay!

Jag hade samma vecka sagt att jag inte visste om jag ville ta reda pÄ om det var en pojke eller flicka men nÀr vi vÀl var dÀr kÀnde jag att jag var tvungen att frÄga och det visade sig att vi vÀntar en flicka. En fullt frisk vÀxande liten flicka. Helt plötsligt förvandlades allt jag försökt dölja och förneka till en person och inte vilken person som helst nÀmligen vÄr dotter.

Vid det tillfÀllet kÀndes graviditeten bÄde verklig och helt problemfri för första gÄngen. Den kÀnslan var oslagbar och det var först dÄ som jag Àntligen vÄgade erkÀnna det för mig sjÀlv. Jag ska bli mamma och det kÀnns underbart!

Kommentera inlÀgget hÀr: